domingo, 17 de junio de 2018

Les Muntanyes Catalanes (Monteixo [II])

Rutes:

- Des d'Àreu es travessa el punt que creua el riu Noguera de Vallferrera al mateix pàrquing del poble. A partir d'aquí s'inicia una ascensió directa i vertical camp a través fins a arribar a un petit bosquet situat en un pla a 2100 m. d'altitud, per continuar per la carena amb un fort pendent i per terreny rocós fins al cim.
Aquest és el recorregut més dur i exigent, degut al fort desnivell. És la ruta utilitzada en la cursa d'alta muntanya "La cuita al sol".

- La ruta Nord, comença al poble d'Àreu al que s'arriba en carretera asfaltada. A partir d'aquí comença una pista forestal transitable per turismes que acaba en un pàrquing situat al "Pla de la Farga" a 1400 m. d'altitud. La pista continua, tot i que és únicament transitable per 4x4 o turismes alts, fins a arribar al "Pla de la Selva" situat a 1600 m. d'altitud. Aquí la pista es bifurca en dos camins, el que continua recte i que dóna accés a la pica d'Estats, i el que gira a la dreta que acaba en un punt situat a 1950 m. en el que hi ha un rierol que baixa del llac d'Aixeus situat a 2400 m d'altitud i que dóna accés al cim a través d'un camí costerut i rocós marcat amb fites.